Arama Türü:  
 

Açık Hava Reklamcılığı
Üç boyutlu ve iki boyutlu tabelalar ve totemler, ATM kabini reklam uygulamaları, banner,
billboard, bigboard, megaboard, bina giydirme uygulamaları, cam üzerine uygulanan grafikler,
çatı reklamları, çatı üstü reklam panoları, çift taraflı panolar, çok yüzlü panolar, duvar reklamları,
hareketli ve yanıp sönebilen reklamlar, ışıklı panolar/levhalar/tabelalar, kabinli reklam panoları ,
kule reklamları, LED ekranlı reklamlar, neon reklamlar, otobüs durağı reklamları, pencere reklamları,
poster panelleri, taşıt giydirme uygulamaları, yer grafikleri, yere monte reklam panoları,
yönlendirme panoları ve levhaları, zeplin ve balon reklamları gibi açık havada geniş halk kitlelerine
ulaştırılan, iletişim araçları vasıtasıyla sunulan her türlü reklam faaliyetlerine
Açık Hava Reklamcılığı denir.
Açık Hava Reklamının Özellikleri
Açıkhava reklamları diğer reklam ortamları gibi kendine özgü kimi ögelerden oluşmaktadır.
Reklamların asıl amacı savgöz (slogan ya da tema) altında gizlidir.
Açıkhava reklam ortamlarında yer alan ögeler şunlardır:
Düşünce (konsept): Etkili bir Açıkhava reklamı için anlaşılır, güçlü ve yaratıcı bir düşünce (konsept) oluşturmak,
dikkat çekici ve anımsanabilir bir ileti için de yararlanılan düşüncenin yaratıcı olması gerekir.
Büyüklük ve Egemenlik: Açıkhava reklam iletisinin büyüklüğü, bakışı egemenliğine alır.
Reklam Metni: Açıkhava reklamlarında kullanılan metin kısa olmalıdır. Genellikle tek satırdan oluşan bir başlık ya da
ürünü tanıtan bir yazı kullanılır. En önemli özellik metnin kısa olarak hazırlanması ve metnin içinde kullanılan sözcük ve sözcük öbeklerinin kısa olmasıdır.
Tasarım (Dizayn): Açıkhava reklamlarının kısa ve güçlü bir etki yaratabilmesi için iyi bir tasarım önemlidir.
Düzenleme (Layout): Güçlü bir düşünce (konsept) sağlayabilmek için görsel ve metinsel ögelerin başarıyla
birleştirilmesi gerekir. İyi bir düzenleme için genellikle basit bir yöntem kullanılır; güçlü bir görselle başlanır, bunu
izleyen akılda kalıcı bir başlık ve ürün hakkında bilgilendirmeyle kapanış gerçekleşir.
Görsel Öge: Açıkhava reklamlarının en önemli özelliği yüksek oranda görünürlüğe sahip olmasıdır. Bu nedenle
kullanılacak grafiklerin ve diğer görsel ögelerin dikkat çekici olması gerekir. Ürünün çok büyük boyutlarda fotoğrafları kullanılır. Dikkat çekiciliği sağlamak için kalınlaştırma ve parlaklık önem kazanır.
Tipografi: Büyük harf kullanımı ve süslemeli yazı karakterlerinin kullanımı okunurluğu düşüreceğinden yeğlenmemelidir.
Renk: Bir çok reklam panosu ilgi çekmek için canlı renklerden yararlanmaktadır. Ürünün dev boyuttaki renkli resmi ve gerçekçi sahneleriyle hedef kitleyi etkilemek amaçlanmaktadır.
Logo: Ürün ve ya markanın logosu mutlaka Açıkhava reklamlarında yer almalıdır. Çünkü Açıkhava reklamları
görselliğe seslenen bir reklam ortamıdır. İnsanlar bu reklamlarda metinleri okumasalar bile ürün ya da marka
logosu akıllarında kalabilir.
Ürün Tanınırlığı: Açıkhava reklamlarının tasarımında dikkat edilmesi gereken bir diğer önemli nokta da ürünün hedef
kitle tarafından tanınırlığının sağlanmasıdır. İyi bir Açıkhava reklamında, hedef kitlenin dikkatinin ürün üzerine
odaklanması sağlanmalıdır.
Yerleştirme (Zoning): Reklam panolarının yerleştirilme stratejisi çok önemlidir. Bu planlama çok dikkatli ve uzun araştırmalar sonucu yapılmalıdır. Kampanyalar seçilmiş bölge ya da kentlerde düzenlenebilir.