ENA GRUP REKLAM

Reklamda 5m

Reklam için önemli beş terimin İngilizce adlarının baş harfleridir.

Bu terimler;

1. Money (Para) : Reklam için harcamayı düşündüğümüz para

2. Message (Mesaj) : Reklamda vereceğimiz mesaj

3. Mission (Misyon) : Neden reklam yapıyoruz (Yeni ürün tanıtımı, pazara nüfuz etme, v.s.)

4. Measurement (Ölçüm) : Reklam etkinliğinin ölçümü

5. Media (Medya) : Medya kullanımı (TV, radyo, gazete, dergi, v.s.)

Reklam bütçesini belirlemede, işverenin reklam giderlerini kısıtlamaması gerekir. Reklam bütçesi belirlemede aşağıdaki yöntemler kullanılmaktadır;

Reklam Bütçesi Belirleme;

1- Maksimum Harcama

2- Satış Yüzdesi Yöntemi

3- Rakipleri İzleme Yöntemi

4- Hedef Yönetimi

5- Kantitatif Yöntemler

İnternette Reklam Uygulama Şekilleri İnternet geliştirildiğinden bugüne kadar çeşitli amaçlarla kullanılmıştır.

Günümüzde reklam amaçlı kullanımı oldukça yaygın bir hal almıştır. İnterneti reklam amaçlı kullanma yöntemleri şunlardır;

1. Banner ve text link Reklamları,

2. Pay Per click (tıkla kazan) Reklamları,

3. E-Mail Reklamları,

4. Pop-up Reklamları (İnnersitial - Supersitial)

5. Affilliate (Satış Ortaklığı)

6. İçerik Sponsorlukları

7. Arama Motoru Reklamları ( google adwords ve adsense gibi )

© 2015 ena.net.tr |
Tüm Hakları Saklıdır.
Bize Ulaşın