İnternet, televizyon, gazete, radyo, billboard, dergi, sinema gibi mecralar aracılığıyla çeşitli mal,ürün ve hizmetlerin hedef kitlelere ve tüketicilere belirli bir ücret karşılığında tanıtılmasıdır.
Bu işin ana unsurları; bir ücret karşılığında yapılması, tanıtım yaptıran firmaların belli olması, mal ürün ya da hizmetlerin tanıtımı yapılırken geniş hedef kitlelere ve tüketicilere hitap eden görsel işitsel ve yazılı medya araçlarının kullanılmasıdır.
Reklam tüketicilere mal ürün ve hizmetler ve bunların kullanımı hakkında ürünlerin nereden, nasıl, hangi fiyatlara alınabileceği hakkında bilgi verir, tüketicilere doğru mal ve ürünü almaları için yol gösterir.
İşletmelerin Pazar payını arttırmasında, marka değerlerinin yükselmesinde, yeni üretim politikalarının tespitinde ve yatırımlarının yönlendirilmesinde önemli bir yardım unsurudur.
Tüm bu tanımları özetleyecek olursak;
bir mal, ürün veya hizmetin tanıtılacağı pazarın ve tüketicilerin değerlendirilmesi için yapılacak araştırmalar, reklam hedefinin, harcamaların ve hedef kitleye verilecek mesajların tasarlanması, bütçe için kaynak planlaması, tasarımın ne zaman nasıl nerede, hangi ortamlar ile yapılacağı konusundaki stratejilerin tespiti karar sürecindeki faaliyetlerin tamamıdır denilebilir.
İyi bir reklamın özellikleri şöyle olmalıdır;
* Orjinal
* İlgi çekici
* Şaşırtıcı
* Bir kere kullanmaya yönlendirici