Reklam
Reklam için önemli beş terimin İngilizce adlarının baş harfleridir.
Bu terimler;
1. Money (Para) : Reklam için harcamayı düşündüğümüz para
2. Message (Mesaj) : Reklamda vereceğimiz mesaj
3. Mission (Misyon) : Neden reklam yapıyoruz (Yeni ürün tanıtımı, pazara nüfuz etme, v.s.)
4. Measurement (Ölçüm) : Reklam etkinliğinin ölçümü
5. Media (Medya) : Medya kullanımı (TV, radyo, gazete, dergi, v.s.)
Reklam bütçesini belirlemede, işverenin reklam giderlerini kısıtlamaması gerekir. Reklam bütçesi
belirlemede
aşağıdaki yöntemler kullanılmaktadır;
Reklam Bütçesi Belirleme;
1- Maksimum Harcama
2- Satış Yüzdesi Yöntemi
3- Rakipleri İzleme Yöntemi
4- Hedef Yönetimi
5- Kantitatif Yöntemler
İnternette Reklam Uygulama Şekilleri
İnternet geliştirildiğinden
bugüne kadar çeşitli amaçlarla kullanılmıştır. Günümüzde reklam amaçlı kullanımı
oldukça yaygın bir hal almıştır. İnterneti reklam amaçlı kullanma yöntemleri şunlardır;
1. Banner ve text link Reklamları ,
2. Pay Per click (tıkla kazan) Reklamları ,
3. E-Mail Reklamları ,
4. Pop up Reklamları ( İnnersitial - Supersitial )
5. Affilliate ( Satış Ortaklığı )
6. İçerik Sponsorlukları
7. Arama Motoru Reklamları ( google adwords ve adsense gibi )