Televizyon Reklamcılığı
Temel anlamda reklam, serbest ekonomik sistemlerde faaliyet gösteren bir firmanın, ürettiği
mal ve hizmetle ilgili özelliklerin, malın satılması amacıyla veya tercih edilmesi amacıyla, geniş
halk kitlelerine aktarılmasıdır. Günümüzde farklı sosyo-ekonomik yapıya sahip kitlelere ulaşmak
televizyon tanıtımları ile çok
daha kolay ve hızlıdır. Üstelik bu mecra ile hedef kitleye uygun
program seçimi ve zamanlama da
yapılabilmektedir.
Reklam Jeneriği
Buradaki kuşaklar, program hizmetinin diğer unsurlarından açıkça ve kolaylıkla ayırt edilebilecek
görsel ve işitsel
bakımdan ayrılığı fark edilecek biçimde düzenlenirler. Yani televizyonda yayınlanan
bir çalışmanın, tanıtım amaçlı
olduğu izleyici tarafından bilinmesi kanuni bir zorunluluktur.
Ana Sponsorluk
Genellikle kendine ait bir pazar alanı ve bilinirliliği olan firmalar ile pazara yeni giren ve daha geniş
yayılış göstermek isteyen firmaların tercih ettiği bir tanıtım alanıdır. En etkin medya planlaması olarak
gösterilebilir. Haftalık ya da günlük diziler ve kadın programları, yarışmalar gibi televizyon programlarına
“sunar, sundu” çalışması şeklinde gerçekleşir.
Akar Logo Reklamları
Genellikle dizi ve ya birkaç bölümden oluşan program sonlarında dizi ve program’a ürün desteği vererek katılım
sağlayan firmaların jenerik akar logo kısmında sezon boyunca yayınlanan logo tanıtımlarıdır. Akar logolarda iletişim
bilgileri gibi içerikler kullanılabilir.
Sanal ve Bant Reklamlar
Elektronik görüntü sistemlerinin kullanılması ile dizi ve ya program içerisine o anki ortam ile bağlantısı olmayan tanıtım ürünlerinin yerleştirilmesine denir.
Bu tür çalışmalar, dizi ve program içlerinde 8 saniye yayınlanırlar.
Spot (Reklam kuşaklarında tüm ekran)
Dizi ve programların arasında yayınlanan kuşaklarda 30, 40 veya 60 saniye boyunca gösterilen çeşididir. Ekranın
tümünü kaplar ve gerçek hayattan görüntüler içerir.
GOP (Graphic over programming)
Herhangi bir dizi ya da program akışı içinde ekranın alt kısmında 10 saniye boyunca gözüken çeşididir. Ekranın %16’sını kaplayabilir. Genellikle 550 x 100 pixels’lik bir alanı kaplar.
Full Page (Tanıtım kuşaklarında tüm ekran)
Program ya da dizilerin akışı içinde arada yayınlanan kuşaklarda 20 saniyelik gösterimi olan ve ekranın tümünü
kaplayan çeşididir. Spotlardan farkı sabit veya animasyonlu görüntülerden oluşması ve tanıtım oynarken arkasında
bir müzik veya seslendirme bulunmasıdır.
Teleshop (Tanıtıcı Reklam)
Bir ürün veya hizmeti ayrıntılı olarak tanıtmak amacıyla günlük yaşamdan çekimleri de içerecek şekilde özel olarak hazırlanmış, normal olanlara göre daha uzun süren çeşididir. Program aralarındaki kuşaklarda yayınlanabilecekleri
gibi iki program arasında da gösterilebilirler.